Virginija Kaminska – absoliuti Lietuvos čempionė!

Remigijus Bimba
 
                          
GIMIMO DATA IR VIETA
1993.01.02, Vilnius
 
GYVENA
Vilnius
 
ŪGIS
162 cm
SVORIS
53 kg per varžybas
63 kg tarp varžybų
 
SPORTO KLUBAS IR TRENERIS
Sporto klubas: „Impuls“
Treneris: Nojus Liutikas
 
SVARBIAUSI PASIEKIMAI
METAI
VARŽYBŲ PAVADINIMAS
KATEGORIJA
VIETA
2017
Lietuvos čempionatas
Moterų kūno fitnesas
1
2017
Fitnie Academy by Galinta cup
Moterų kūno fitnesas
1
2017
Valio taurė
Moterų kūno fitnesas
2
2017
Vilniaus pirmenybės
Moterų kūno fitnesas
2
 
Pirmosios varžybos
2017 m. Valio taurė, moterų kūno fitnesas, 2 vieta.
 
Įsimintiniausia pergalė
Įsimintiniausios varžybos buvo šių metų Lietuvos suaugusiųjų čempionatas, kurios vyko Kėdainiuose. Debiutuodama nacionaliniame čempionate laimėjau ne tik moterų kūno fitneso kategorijoje 1-ą vietą, tačiau tapau ir absoliuti varžybų nugalėtoja.
 
 
APIE TRENIRUOTES
 
1. Kurias raumenų grupes mėgstate ir kokių nemėgstate treniruoti?
Man yra svarbu kūną treniruoti visapusiškai, nesukoncentruojant dėmesio išskirtinai tam tikroms raumenų grupėms. Tačiau galiu paminėti, jog pilvo preso pratimų net ir mokyklos laikais labiausiai nemėgau daryti. Labiausiai mėgstu treniruoti kojų ir nugaros raumenis.

2. Kokie Jūsų yra mėgstamiausi ir nemėgstamiausi pratimai?
Labiausiai nemėgstu treniruoti pilvo preso raumenis. Atitinkamai nemėgstamiausi pratimai yra būtent pratimai šiems raumenims lavinti. Mėgstamiausias pratimas būtų svorio spaudimas sėdint treniruoklyje. Smagu stebėti progresą ir galimybę išspausti vis didesnį svorį. Tai motyvuoja, jog tai kas pasiekta, nėra galutinė riba.

3. Kas turėtų dominuoti moterų treniruotėje, laisvi svoriai ar tik treniruokliai?
Manau treniruotėje turėtų būti pusiausvyra. Reikia treniruoti kūną ir su laisvais svoriais ir su treniruokliais.

4. Kokius treniruočių metodus naudojate tarpvaržybiniu ir priešvaržybiniu laikotarpiu?
Metodai yra parenkami trenerio, kadangi pasitikiu jo profesionalumu, laikausi jo nurodymų ir rekomendacijų.

5. Ar atliekate aerobinį krūvį?
Aerobinį krūvį atlieku tik prieš treniruotę, apšilti organizmui. Dažniausiai tam renkuosi bėgimo takelį. Taip pat atlieku tempimo pratimus prieš ir po kiekvienos treniruotės.

6. Kokią treniruočių programą naudojate tarpvaržybiniu ir priešvaržybiniu laikotarpiu? Kokia trukmė pastarojo laikotarpio?
Treniruočių programa yra sudaroma asmeninio trenerio. Kadangi esu nuolatos stebima jo, treniruotės programa yra nuolat kintanti, atsižvelgiant į tuometinę situaciją ir išsikeltus lūkesčius.

7. Norint sumažinti kūno apimtis, tenka girdėti tokias nuomones. Reikia atlikti pratimus su dideliu svoriu ir mažu pakartojimų skaičiumi. Kiti sako, kad pratimus reikia atlikti su mažu svoriu ir dideliu pakartojimų skaičiumi. Kaip yra iš tikrųjų? Kiek reikėtų atlikti priėjimų ir pakartojimų treniruojant kūno raumenis?
Dėl savo kompetencijos stokos, negaliu komentuoti šio klausimo.

8. Kaip reikėtų treniruotis, kad moteris „išryškintų“ pilvo preso raumenis ir būtų „riestos“ sėdmenys?
Norint turėti „ryškius“ pilvo preso raumenis pirmiausia reiktų pradėti nuo mitybos įpročių peržiūros, kuri atlieka mano manymu didžiausią vaidmenį. Taip pat pagal galimybes įtraukti ir atlikti pilvo preso pratimus. Visos moterys svajoja turėti dailų ir stangrų užpakaliuką, tam pasiekti geriausiai padės individuali treniruočių programa, sudaryta atsižvelgiant į žmogaus anatomiją, genetinius duomenis, galimybes bei lūkesčius.

9. Kokioms raumenų grupėms moterys turėtų skirti didžiausią dėmesį?
Manau reiktų vertinti žmogų individualiai, atsižvelgiant į problemiškiausias jo kūno vietas arba moters turimus išsikeltus lūkesčius. Todėl negalėčiau išskirti vienos raumenų grupės, nes mano nuomone, kūną svarbu treniruoti yra visapusiškai.

10. Ką patartumėte daryti moteriai, norinčiai turėti dailias kūno linijas?
Manau tiek vyrams, tiek moterims yra svarbu atrasti tinkamą sveikos mitybos ir fizinio aktyvumo balansą, kurio laikymasis leistų ne tik dailiai atrodyti, bet visų pirma gerai jaustis ir pasitikėti savimi.

 

                   
MITYBA IR MAISTO PAPILDAI
 
Mityba ir maisto papildų vartojimas paskutinį mėnesį prieš varžybas
Laikas (val.)
Valgiaraštis ir maisto papildų vartojimas
6:00
Ryžiai/grikiai; vištiena/kalakutiena; daržovės; alyvuogės/avokadas
Vitaminai, omega-3, BCAA, Mg
8:00
Riešutai
9:00
Ryžiai/grikiai; vištiena/kalakutiena; daržovės
11:00
Ryžiai/grikiai; vištiena/kalakutiena; daržovės
13:00
Prieš treniruotę: BCAA
15:00
Po treniruotės: proteino kokteilis + BCAA
16:00
Ryžiai/grikiai; vištiena/kalakutiena; daržovės
18:00
Kiaušinių baltymai; daržovės
20:00
BCAA
2017 M. ŽIEMOS TARPVARŽYBINIS TRENIRUOČIŲ SAVAITĖS MIKROCIKLAS
 
Savaitės dienos
Pirma-dienis
Antra-dienis
Trečia-dienis
Ketvirta-dienis
Penkta-dienis
Šešta-
dienis
Sekma-dienis
Treniruotė
Nugaros ir sėdmenų treniruotė   +
pilvo preso pratimai
Pečių treniruotė
Krūtinės ir rankų treniruotė
+
pilvo preso pratimai 
Poilsio diena
Kojų treniruotė
Nugaros treniruotė
+
pilvo preso pratimai
Poilsio diena
 
 
2017 M. VASAROS TARPVARŽYBINIO TRENIRUOČIŲ CIKLO TRENIRUOTĖ
 
PIRMADIENIS – Nugara, sėdmenys, dvigalvio šlaunies raumuo
1. Štangos atkėlimas nuo grindų
2. Kojų lenkimas gulint ant treniruoklio
3. Dubens kėlimas aukštyn (su štanga ant dubens)
4. Prisitraukimai prie skersinio
5. Horizontalaus lyno traukimas, siauru suėmimu
6. Vertikalaus lyno traukimas už galvos
7. 1 svarmens traukimas pasilenkus
ANTRADIENIS – Poilsio diena

TREČIADIENIS – Krūtinė, pečiai, rankos
1. Svarmenų spaudimas virš galvos
2. Svarmenų kėlimas į šalis
3. Štangos traukimas iki smakro, suėmimas plačiau nei pečių plotis
4. Štangos spaudimas sėdint kampu nuo krūtinės
5. Svarmenų atvedimas į šalis sėdint kampu
6. Svarmenų kėlimas į šalis (atsigulus ant pilvo)
7. Rankų tiesimas prie treniruoklio stovint su vertikaliu lynu
KETVIRTADIENIS – Poilsio diena

PENKTADIENIS – Kojos, sėdmenys
1. Pritūpimai su štanga ant pečių
2. Svorio spaudimas sėdint treniruoklyje
3. Įtūpstai su štanga ant pečių einat per salę
4. Kojų lenkimas gulint ant treniruoklio
5. Pasistiebimai treniruoklyje
6. Pasistiebimai su savo kūno svoriu po 1 koja
ŠEŠTADIENIS – Nugara
1. Prisitraukimai prie skersinio
2. Štangos traukimas prie pilvo pasilenkus
3. Vertikalus lyno traukimas už galvos
4. Horizontalaus lyno traukimas po 1 ranka sėdint treniruoklyje
5. Rankų atvedimas į šalis stovint su lubų lynais
6. Svarmenų kėlimas pasilenkus
SEKMADIENIS – Poilsio diena

Pastaba. Pratimai buvo atliekami, didinant svorį: nuo 15-12 iki 8-6 pakartojimų, po 4-5 priėjimus.

 

                            
Prašau papasakokite apie save, savo vaikystę, paauglystę?
Nors buvau aktyvus vaikas, tačiau nei vaikystėje, nei paauglystėje nebuvau susikoncentravus ties viena kažkokia sportine veikla. Mano vaikystė, kaip ir daugumos mano „laikų“ vaikų buvo praleistos kaime pas močiutę. Ten su draugais laiką leisdavom prie upės, važinėdavom dviračiais ir vis prisigalvodavom kitokių pramogų, kurios praskaidrindavo dieną.
Paauglystės laikotarpiu bandžiau vis atrasti save, todėl užsiminėjau įvairiomis veiklomis tiek mokykloje, tiek po pamokinėje veikloje. Galiu neslėpti, jog paauglystė pasižymėjo maištaujančiu periodu, kada norėdama išsiskirti iš minios kartu su draugais „pankavom“. Auskarai, trumpai valiūkiškai kirpti plaukai, plėšytos kelnės, festivaliai, „tranzavimas“... Šiuo metu visą tai prisiminus, kelia šypseną. 
 
Kokiomis sporto šakomis užsiėminėjote?
Nuolat ieškojau sporto šakos, kurį įtrauktų ir leistų realizuoti save. Išbandžiau įvairius šokius: pramoginiai, salsą, hiphopas. Pasišokti buvo smagu, bet fitnesas užkabino labiausiai, kuris visapusiškai patenkino mano aktyvios veiklos poreikį.  
 
Ar galėtumėte papasakoti kaip patekote į kūno fitneso rungtį?
Lankantis sporto salėje mane pastebėjo treneris ir pasiteiravo ar nenorėčiau kada sudalyvauti fitneso varžybose. Kadangi stebėdama internetinėje erdvėje šia sporto šaka užsiimančius žmones, visada žavėdavausi šiuo sportu, todėl atsiradus galimybei, nusprendžiau ja pasinaudoti ir įgyvendinti šį savo norą.
 
Koks buvo tada Jūsų svoris ir ūgis?
Tuo metu mano svoris buvo 58 kg, o ūgis – 162cm.
 
Kada nusprendėte dalyvauti kūno fitneso varžybose?
Nusprendžiau 2016 m. rugsėjį. Kai treneris pasiūlė sudalyvauti fitneso varžybose supratau, kad tai yra savęs išbandymas ir kartu galimybė įgyvendinti savo slaptą troškimą. Todėl nedvejojau ir sutikau.
 
Kokios, tai buvo varžybos ir kaip sekėsi jose debiutuoti?
Pirmosios varžybos buvo Valio taurė, kurios vyko 2017 m. pavasarį. Moterų kūno fitneso kategorijoje užėmiau– 2 vietą. Toks pasiekimas man buvo labai netikėtas ir juo labai džiaugiausi.
 
Kuo dabar užsiimate?
Esu licencijuota bendrosios praktikos slaugytoja, šiuo metu dirbanti Vilniuje privačioje klinikoje.
 
Ar nekyla pagundų išvykti iš Lietuvos?
Šiuo metu tokių planų neturiu. Tačiau niekada negali žinoti, kaip susiklostys aplinkybės gyvenime, nes siedama savo ateitį su šiuo sportu, suprantu, kad užsienyje galimybės tam yra palankesnės.
 
Koks jūsų mėgstamiausias sportininkas (-ė)?
Negalėčiau išskirti vieno mėgstamiausio sportininko.
 
Kaip manote, kuri iš kūno fitneso sportininkių (yra/buvo) geriausia Lietuvoje ir užsienyje?
Negalėčiau išskirti vieno sportininko, tačiau pradėjus užsiimti šia sportine veikla, mano pavyzdžiu buvo Renata Marcinkutė, kuri dalyvaudama varžybose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje užimdavo aukštas vietas. Toks pavyzdys įkvepia ir mane siekti aukštų rezultatų fitneso varžybose.
 
Per pastarąjį dešimtmetį IFBB į varžybų programa labai išsiplėtė. Šiais metais įtraukta vėl nauja rungtis – welness fitness. Koks Jūsų požiūris į šią sporto rungtį?
Naujovės visada yra į naudą, tad šią naujai atsiradusią kategoriją vertinu teigiamai. Manau tai puiki sporto rungtis leidžianti pasireikšti ir savo galimybes realizuoti būtent toms merginoms, kurių apatinė kūno dalis yra labiau išvystyta ir progresuojanti, negu viršutinė.
 
 
Ar nėra pagundų iš kūno fitneso pereiti į kitas sporto rungtis?
Neturiu tokių ketinimų, nes esu patenkinta savo pasiekimais šiame sporte ir matydama kur galiu augti ir tobulėti, noriu šiuos išsikeltus tikslus ir įgyvendinti.
 
Kiek metų dar planuojate dalyvauti varžybose? Kai baigsite savo sportinę karjerą, ar savo gyvenimą vis tik siesite su sportu?
Kadangi mano sportinė karjera fitnese tik prasidėjo, tikiuosi dar sudalyvauti ne viename varžybų sezone. Savo gyvenimo nebeįsivaizduoju be sporto, todėl net ir pasibaigus mano fitneso karjerai, manau jog sportas lydės mane kasdieniame gyvenime.
 
Ar Jus palaiko artimieji ir draugai, kai dalyvaujate varžybose ir laikotės griežtos dienotvarkės?
Prireikė laiko kol artimieji suprato, jog fitnesas yra mano hobis, todėl ir palaikymas atėjo ne iš karto. Fitneso sportas nėra toks populiarus ir priimtinas galbūt visiems, kaip krepšinis ar futbolas, todėl turėjau įrodyti artimiesiems, kad tai ta sritis, kuri man patinka ir teikia malonumą.
 
Kokią didžiausią nesėkmę patyrėte? Turiu omenyje ne tik varžybas, bet ir kitą veiklą pavyzdžiui pasirodymai, projektai ir kt.
Nesėkme galėčiau įvardinti, kada prieš planuotas paskutines savo sezono varžybas, tai yra "Saulės taurė", dėl imuniteto nusilpimo, netikėtai apsirgau. Dieną prieš varžybas treniruotės metu vos nenualpus, supratau, jog mano fizinė būklė yra netinkama, norint save tinkamai atstovauti fitneso varžybose. Todėl kartu su treneriu priėmėm sprendimą savo pirmąjį sezoną uždaryti anksčiau laiko. Nepaisant šio atvejo, visa kita klostėsi puikiai, todėl juokaudama visiems sakau, kad galbūt mane lydėjo „naujoko sėkmė“. 
 
Ar turite talismaną ir ar jį vežatės į varžybas?
Neturiu talismano, nes manau, jog šiose varžybose talismanas būtų valia ir užsispyrimas, siekiant gerų rezultatų bei, žinoma, artimųjų žmonių nuoširdus palaikymas.
 
Ką labiausiai vertinate žmonėse?
Aš labiausiai vertinu žmonėse atvirumą ir nuoširdumą. Šiuolaikinėje visuomenėje yra sudėtinga atvirai ir nuoširdžiai dalintis savo pasiekimais, nesukeliant pavydo ir priešiškumo jausmo. Juk savo pavyzdžiu norisi įkvėpti žmones keisti gyvenimo įpročius, pamilti save iš naujo, o nesukelti pavydo jausmą.
 
Kokie Jūsų pomėgiai? Ką mėgstate veikti laisvalaikiu?
Šiuo metu sportas yra mano didysis pomėgis, atimantis didžią laiko dalį, tačiau be jo dar mėgstu keliauti, esant galimybei mielai sudalyvauju ir žygiuose: pėsčiųjų, kalnų, dviračių. 2016 m. rugsėjį kartu su draugais buvau išvykus į Slovakiją. Ten kartu su lietuvių projekto „We Go“ šaunia gidų pora kopinėjome po kalnus. Įspūdis pasiekus kalno viršūnę, pranoksta visus lūkesčius, todėl pažadėjau sau, jog tai ne pirmas ir ne paskutinis kalnų žygis, kurį turėjau.
 
Ar patinka švęsti šventes?
Taip. Tai padeda atitrūkti nuo kasdienės rutinos ir pabūti su žmonėmis, kurie praskaidrina nuotaiką ir įkvepia naujiems darbams.
 
Koks patiekalas Jums labiausiai patinka ir ko nemėgstate valgyti?
Sunku išskirti vieną mėgstamiausią patiekalą, bet pirmiausia kas ateina į galvą, tai yra sušiai. Nemėgstamiausio patiekalo neturiu, tačiau kraujinių vėdarų nors nesu jų valgius, nenorėčiau ragauti.
 
Yra sakoma, kad organizmą reikia apgauti ir suvalgyti kažką skanaus kartą per savaitę? Ar Jūs visą laiką laikotės griežtos dietos ir niekados nepasmaguriaujate?
Du mėnesius prieš varžybas, griežtai laikiausi dietos ir neleidau sau smaguriauti. Nors nesu didelė saldumynų mėgėja, tačiau nepaisant to, „ryškinimosi“ laikotarpiu pasiilgau bandelių su cinamonu ir varškės torto. Po kiekvienų varžybų be didelės sąžinės graužaties nudžiuginu savo organizmą nedidelėmis saldžiomis dovanomis.
 
Kas šiuo metu yra jūsų treneris? Kaip galėtum apibūdinti savo trenerį?
Savo sėkmingų sportinių laimėjimų nebūčiau pasiekusi be trenerio Nojaus Liutiko pagalbos ir nuolatinės priežiūros. Nepaisant to, kad jis reiklus, po treniruočių grįžtu namo su energija ir papildoma motyvacija, siekti aukštesnių rezultatų fitneso srityje.
 
Kokius kūno pokyčius Jūs pastebite, kai ruošiatės varžyboms ir baigiasi varžybų sezonas?
Laikotarpiu prieš varžybas, mažėjant riebaliniam sluoksniui, visų pirma pastebiu vis ryškėjančius pilvo preso raumenukus. Kojų raumenys sunkiausiai išsiryškina. Pasibaigus sezonui, kada mityba pasipildo kur kas įvairesniais maisto produktais ir organizmas pradeda kaupt vandenį, pusė netekto svorio sugrįžta labai greitai. Tačiau dėl apvalėjančių kūno formų stengiaus nesikrimsti, o toliau laikytis trenerio nurodyto mitybos ir sporto režimo.
 
Kas Jums yra sunkiausia, kai Jūs ruošiatės varžyboms?
Turbūt sunkiausia būtų laikytis dietos, dėl kurios likus mėnesiui iki varžybų jaučiamas nuovargis, energijos ir motyvacijos trūkumas. Šiuo laikotarpiu sutrinka ne tik miego kokybė, kamuoja nemiga, dažni prabudimai naktį, tačiau sulėtėja mąstymas ir sunkiau tampa išlaikyti dėmesio koncentraciją. Šiuo laikotarpiu yra labai svarbus psichologinis tvirtumas, norint įveikti šituos iššūkius. Tačiau nepaisant patiriamo diskomforto, galimybė užlipti ant scenos ir sėkmingai sudalyvauti varžybose, viską atperka.
 
Ką Jūsų manymu reiktų pakeisti, kad kultūrizmas ir fitnesas Lietuvoje taptų populiariausia sporto šaka?
Ne paslaptis, jog ši sporto šaka nėra pigi pramoga. Todėl didžioji dauguma šiuo sportu užsiimančių sportininkų, manau susiduria su finansine problema. Norėtųsi didesnio dėmesio ir pagalbos iš rėmėjų. Nors nesu dalyvavus varžybose užsienyje, tačiau kiek teko domėtis, jose laimėjimai yra vertingesni, tai automatiškai labiau skatina užsiimti šia sporto šaka, siekiant užimti prizines vietas varžybose.  
 
Kokios firmos maisto papildus vartojate?
Vartoju įvairių firmų maisto papildus, tad negaliu išskirti vienos firmos.
 
Dopingo kontrolė. Ką apie tai manote?
Kontrolė yra svarbi tiek, kiek ji leidžia užtikrinti visiems sportininkams lygias sąlygas, dalyvaujant sportinėse varžybose.
 
Ar turite savo hobį?
Šiuo metu mano didžiausias hobis yra sportas, kitiems hobiams nebelieka laiko.
 
Koks Jūsų gyvenimo kredo?
Turbūt išskirčiau būtent šį kredo: „Būk savo paties motyvacija“, kuris geriausiai apibūdina mano gyvenimo būdą. Gyvenimas per trumpas tiesiog sėdėti ir laukti stebuklo, todėl nuolatos stengiuosi siekti naujų žinių, įgūdžių, tokiu būdu išnaudojant savo vidinį potencialą. Juk investicija į save – visada atsiperka su kaupu.
 
Kokie Jūsų ateities planai?
Atsižvelgiant į pasiektus šių metų rezultatus sporte, norėčiau toliau tobulėti šioje srityje. Iš pavasario sezono sėkmingų rezultatų matau, kad galiu realizuoti save šitame sporte, todėl aktyviai sportuosiu ir sieksiu įgyvendinti išsikeltus vis aukštesnius tikslus. Ateities planus sieti su fitnesu skatina ir tai, jog mano pasiekimai įkvepia kitus žmones sportuoti ir keisti gyvenimo įpročius.
 
Ar planuojate dalyvauti 2017 m. rudens varžybose?
Taip, planuoju. Labai laukiu rudens sezono varžybų, kadangi tai nebebus pirmos varžybos, todėl jausiuos drąsiau dalyvaudama jose. Nors ir priešvaržybinis laikotarpis išsekina, tačiau pasiilgau to jaudulio, lipant ant scenos, grimo kvapo, bei bendros sportiškai azartiškos atmosferos.
 
Tradicinis klausimas, ką palinkėtumėte skaitytojams, norintiems siekti tobulų kūno?

 

Nemanau, kad yra vieningas tobulo kūno apibrėžimas, todėl palinkėčiau, jog kiekvienas žmogus atrastų ir pasiektų sau priimtiną kūno tobulumą. Linkiu kiekvienam atrasti savo fizinę aktyvią veiklą, kuri leistų ne tik produktyviai praleisti laiką, o kartu būtų ir naudinga sveikatai bei vidinei harmonijai atrasti. Taip pat noriu pabrėžti, jog niekas kitas geriau mumis nepasirūpins, negu mes patys savimi. Stebuklai nenukris iš dangaus ir keisti norimus gyvenimo įpročius, reikia pradėti ne nuo pirmadienio ar po draugo gimtadienio, tačiau ryžtingai priėmus sprendimą: čia ir dabar. Sėkmės.    


Partneriai

Papildai sportui Papildų pasaulis Hero
Papildų pasaulis GymON B1 Water plus Water plus
Water plus